AKILALMAZ FORUM YENİ ÜYELER HEMEN AKTİF OLMAMAKTADR SİSTEMİMZ ADMİN TARFINDN ONAY VERİLMEKTEDİR
Sitemizden yararlanmak ve bu ailenin bir parçası olabilmek için lütfen üye olunuz!


Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

Similar topics
En son konular
» EBS HIZLI SATIŞ V 1.0.1 + KEYGEN
Paz Haz. 23, 2013 9:23 am tarafından ferhat35

» UÇAKLARI ONLİNE TAKİP ETMEK İÇİN GİRİNİZ !!!
Cuma Mart 23, 2012 7:41 am tarafından Admin

» ETA SQL FULL
Cuma Şub. 17, 2012 11:30 am tarafından Admin

» EBS CARİ KASA V1.0.1 + KEYGEN
Perş. Kas. 17, 2011 12:08 pm tarafından Admin

» EBS CARİ 1.0.7 + KEYGEN
Perş. Kas. 17, 2011 12:00 pm tarafından Admin

» GENEL KÜLTÜR
Perş. Ağus. 18, 2011 10:43 am tarafından Admin

» AĞUSTOS 2011 BANDIRMA
Ptsi Tem. 11, 2011 9:24 am tarafından Admin

» TEMMUZ 2011 ( BANDIRMA )
Ptsi Tem. 11, 2011 9:20 am tarafından Admin

» WWW. NETDÜNYASI.NET
Paz Tem. 10, 2011 2:12 am tarafından Admin

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Ortaklar
bedava forum

18 Wheels of Steel Pedal to The Metal

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

18 Wheels of Steel Pedal to The Metal

Mesaj  Barış Bir Salı Şub. 08, 2011 10:55 am


OYUN BİLGİLERİ

Boyutlarının bir oyunun kalite ve oynanılabilirliğini ne ölçüde
etkilediği ya da istatistik bilimine ne kadar inandığınızı bir kenara
bırakıp tamamen tarafsız bir biçimde elinizdeki tek cd'nin üzerindeki,
içindeki diğer ıvır zıvırlarıda katarsak, 150 mb'ı geçmeyen veri izine
bakarak bu yapımın açıkça sınıfta kaldığını söylemek mümkün.

Ancak hala insanların fanatiklik derecesinde beğendiği ve oynadığı bir
disket boyutunu bile aşmayan onlarca oyunun varlığını da kimse inkar
edemez. Çoğu insan için bir DVD dolusu çöplüğün yerine tabi ki bir
disketlik küçük ancak eğlenceli bir yapım çok daha tercih edilebilir
konumda. Öte yandan, yine de ana kriterlerden biri olmasa da günümüzün
3d oyunlarının yüksek sabit disk alanı gerektirdiği de kesinlikle inkar
edilemez. Bu yüzden 18 WoS: Pedal to the Metal'i değerlendirirken hayal
gücümüzü 89mb bir oyundan beklentilerimiz üzerine kurmaya çalışırsak
daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.

Hard Truck serisi ile başlayan ve zaman içerisinde 18 Wheels of Steel
adıyla süren kamyon, çekici ya da taşımacılık simulatörü kavramı her ne
kadar çok popüler yapımların arasında kendisine sağlam bir yer edinemese
de belirli bir oyunsever kitlesinin sürekli takip ettiği bir seri
halini almayı başarmıştı. Yapımcı serinin yeni oyunu 18 Wheels of Steel:
Pedal to the Metal ile bu kez daha büyük bir başarı yakalamayı
planlıyor. Yeni yapımın belirgin yenilikleri arasında daha da
güçlendirilmiş simülasyon tarzı oynanış, genişletilmiş bir harita ve çok
daha detaylı grafiksel efektler ve detay altyapısı gösterilebilir.

Öncelikle yapımın konusunda net bir değişim söz konusu değil. Her zaman
olduğu gibi kamyonunuzla kargonuzu alıp istenilen şehre zamanında
götürmeniz gerekiyor. Ancak küçük detay değişimlerden de bahsetmek
gerekiyor. Öncelikle oyuna başlarken bir işvereniniz oluyor. Bu da,
kamyonun size ait olmadığı ve sadece size verilen görevleri
yapabileceğiniz anlamına geliyor. İşvereniniz performansınıza göre
kamyona çeşitli takviyeler yapıyor ve belirli bir seviyeden sonra daha
iyi bir kamyon modeline terfi ediyorsunuz. Paranız belirli bir seviyeyi
geçtikten sonra ise kendi kamyonunuzu satın alıp kendi işinizi kurmak
mümkün oluyor. Böylece serbestçe çalışabiliyorsunuz. Daha da ileri
gitmek isteyen oyuncular için ise para kazandıkça kendi şirketleri için
filo kurup yönetebilmeleri sağlanmış.

Bir önceki yapımda bulunmayan fakat daha eski Hard Truck serilerinden
hatırladığınız uyku seçeneği bu yeni yapımda da kendisine yer bulmuş.
Böylece belirli aralıklarla otellerde, ya da dinlenme alanlarında park
edip uyumamız gerekiyor. Aksi takdirde sürücümüz yolda uyuklamaya
başlıyor ve ekran kararıyor. Tabi bu da kontrollerin zaten zor olduğu
bir oyunda yol ortasında kazaya sebep olabiliyor. Ancak istenildiği
takdirde bu özellik oyunun başında kapatılabiliyor.

Bir başka yenilik ise genişletilen harita olmuş. Önceki oyundan
hatırladığımız ABD'nin eyaletlerine ek olarak kuzeyde Kanada ve güneyde
Meksika'da sınır ötesi yerlere de taşımacılık yapabiliyoruz. Bu durum
oyuna yeni bir kavramın, gümrük/sınır kapılarının girmesini sağlamış. Bu
geçişlerde durup kontrolden geçmek zorunlu hale getirilmiş. Yapımcılar
oyunun temposunu oldukça düşürmüş. Bu durum da haritanın bir ucundan
diğerine özellikle güçsüz bir kamyonla yaklaşık bir saate yakın, hatta
bazen daha fazla yol almanız gerektiği anlamına geliyor.

Oynanıştan bahsetmek gerekirse, yeni yapımın eskilere oranla çok daha
zor bir oyun olduğunu belirtmek gerekiyor. Yeni haliyle yapım bir gerçek
bir simülasyona dönüşmüş. Öncelikle kamyonu sürerken asla hız duygusunu
alamıyorsunuz. Aslında yavaş gitmiyorsunuz ancak hem yolun uzun olması
hem de kamera açıları sizi bir şekilde yanıltıyor. Bu yüzden eski
yapımları oynayanlar yeni oyunda zorlanmaya hazır olsunlar. Örneğin 50
mil hızla giderken dahi fren mesafenizi çok iyi gözden geçirmeniz
gerekiyor. Önceki yapımlarda olduğu gibi 200 tonluk aracı pat diye
durdurabileceğinizi sanıyorsanız bu kez yanılıyorsunuz. Bu durum
özellikle trafikte heyecanlı anlar yaşamanıza sebep olabilir. Yapımcılar
simülasyon havasını güçlendirmek adına oyunun bu açıdan gerçekçiliğini
arttırmışlar. Eğer etkili bir fren yapmak istiyorsanız freni kullanırken
aynı zamanda motor frenini de (B tuşu) kullanmanız gerekiyor. Tabi bu
500-600 metre! olan normal fren mesafenizi 300-350 seviyesine indiriyor.
Tabi bir anlık dalgınlıkla hızlı giderken yoğun trafikte kırmızı ışığa
yakalanırsanız yapabilecekleriniz bu iki freni yaparken bir de boşluk
tuşuna etkili bir yumrukla basıp el frenini çekmek ve dua etmekle
sınırlı. Şaka bi' yana bu araçların fena halde frenleri tutmuyor. Bunun
sim tarzı oynanışı güçlendirmek adına yapılıp yapılmadığı ya da bir
çeşit hata mı olduğu ise açıkçası bir soru işareti.

Fiziksel motorda yapılan değişiklikler bununla kalmamış aracın
direksiyon tepkileri de oldukça değişmiş. Bir önceki yapımda kokpit
kamerasından oyunu (klavyeyle) rahatça oynayabilirken yukarıda
saydığımız fren problemi ve temponun düşmesine ek olarak aşırı
direksiyon tepkileri nedeniyle dış kamera açılarından oynamak çok daha
mantıklı görünüyor. Neyse ki oyunda sabit ve hareketli birçok kamere
açısı bulunuyor. Özellikle şehir içinde aracı kullanırken ve köşeleri
dönerken '5' no'lu aktif kamera açısı gayet kullanışlı oluyor, şiddetle
tavsiye edilir. Eğer 360 derece dönebilen ve titreşimli bir direksiyon
setine sahipseniz oyundan çok daha fazla zevk alabilirisiniz.

Aslına bakarsanız yapımın göze çarpan ilk özelliği grafik detayları.
Kamyon çizimleri olabildiğince detaylı yapılmış ve bir önceki yapımla
karşılaştırdığımızda en az 10 kat daha fazla poligon içeriyor. Prism3d
adlı bir önceki yapımdan tanıdığımız OpenGL tabanlı bir grafik
altyapısının geliştirilmiş sürümü üzerine oluşturulan oyuna eklenen yeni
efekt düzenleri yapıma ayrı bir hava katmış. Ayrıca seride ilk defa
kullanılmaya başlanan shader modellemeleri de detaylı araçların görsel
bütünlüğünü pekiştiriyor. Oyunda her ne kadar lisanslı olmasalar da 1952
modelden 2003 modele kadar 17 farklı kamyon (aslında 'çekici' demek
daha doğru) bulunuyor. Yapımcı firmanın günümüzün milyarlarca Euro
sermaye hacmine sahip firmalarından biri olmamasının acı bir gerçeği bu.
Ancak kamyonlar orijinal tasarımlarının aynısı. Belki hoşunuza gider
diye araçların orjinal isimlerini de yazmakta fayda var sanırım.


SİSTEM GEREKSİNİMLERİ

İşletim Sistemi: Windows 98/ME/2000/XP
İşlemci: 700 MHz
RAM: 256 MB
HDD: 800 MB Free
Ekran Kartı: 16 MB

FİLESERVE
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


NETLOAD
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

HOTFİLE

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


ALINTIDIR:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




avatar
Barış

Mesaj Sayısı : 191
Points : 627
REP PUANI : 2
Kayıt tarihi : 31/07/10
Nerden : BANDIRMA

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz